poniedziałek, 9 września 2019

Nina, Klaziena i Hrabina dokładnie w tej kolejności


NINA



Krótką historię powstania wzoru na tę chustę można streścić w jednym zdaniu - otóż jedna Pani zaprojektowała wzór SisLove, a druga Pani postanowiła ten wzór uprościć i tak też zrobiła nadając mu nazwę Nina. Oryginał zawiera dużo więcej detali, ale mało wprawne oko nie od razu znajdzie różnicę. I na tym koniec genezy wzoru bo nie chcę tu wdawać się w rozważania na tematy, które w świecie miłośników tych dwóch projektów wciąż budzą gorące emocje. 

Jako, że to pierwsza moja chusta, która zawiera trochę więcej kombinacji niż tylko rząd półsłupków ciągiem lub w co drugie oczko :) to postawiłem na wersję uproszczoną.  Wzór bardzo przyjemny, całkiem szybko widać przyrosty dzięki ażurowym wachlarzom, a reliefy nadają chuście fajnej trójwymiarowości. No i te bajeczne kolory... Po tym doświadczeniu już wiem na pewno, że wkrótce powstanie oryginał - czyli SisLove.

Technikalia:
Kokonek od Kokonki motki ombre bawełna [50%] i akryl [50%]
1200 metrów, 4 nitki, szydełko 3.5 
Wymiary: 178/80 cm
Kolory: pastelowy róż, brudny róż, blady fiolet, indygo melanż, denim
Autor wzoru: Nina Prejznar

KLAZIENA


Przeglądając wzory na chusty trafiłem kiedyś na Klazienę od Kirsten Bishop. Zachwycił mnie strasznie, ale jak spojrzałem w schemat to jedyna myśl była taka - OK zrobię ją ale kiedyś kiedyś jak już ogarnę te wszystkie zawiłości. I co?  i powstała jako trzecia szydełkowa, bo jedna z moich koleżanek po prostu ją u mnie zamówiła. No i sami rozumiecie, że nie wypadało powiedzieć - zaczekaj aż nabiorę wprawy. :) W końcu lubię wyzwania i tak też potraktowałem pracę z tym wzorem. Jak się okazało mega przyjemnym, aczkolwiek wymagającym skupienia i bezwzględnego liczenia oczek. Nie, nie było tak prosto, było prucie i małe zgrzytanie zębami (moja nieuwaga), ale po 9 dniach projekt ukończony i końcowy efekt zachwycił mnie, nową właścicielkę i liczne audytorium, które miało okazję podziwiać ją na żywo. Zresztą oceńcie sami.

Technikalia:
Kokonek Merino - własny wybór kolorów: fiolet, blady fiolet, błękit, niebieski i granat
1500 metrów, 4 nitki, szydełko 3.5
Wymiary: 200/100 cm
Wzór dostępny TUTAJ






KRWAWA HRABINA 

Dzięki fejsbookowej grupie Kokonki - chusty i inne prace z motków ombre trafiłem na prace Magdaleny z Manufaktura Fajnych Rzeczy i na pierwszy ogień  poszła Krwawa Hrabina - wzór, który mnie zachwycił od pierwszego spojrzenia. I przyznam szczerze, że trudno było mi wytrzymać do czasu ukończenia innych projektów żeby nie rozpocząć tego. Jest po prostu zachwycający w swojej trójwymiarowej strukturze, połączeniu wielu elementów i różnych detali. Nawet stada popcornów po prostu muszą tam być i choć Magda dopuszcza we wzorze zamianę na puffy to stanowczo większy urok mają uczciwie robione popcorny, a Hrabina zyskuje dzięki nim swój pazur. Jak można przeczytać na fan page Manufaktury Fajnych Rzeczy ..."  chusta zrobiona ku chwale Elżbiety Batory, Krwawej Hrabiny, kąpiącej się we krwi dziewic, co by celullitu i zmarszczek nie było, a za to było dobre branie u płci dowolnej. Noszenie chusty gwarantuje wieczną młodość, jednak pamiętajcie, aby zaklęcie zadziałało kolor krwi obowiązkowy" Tak więc ściśle wg przepisu uwarzona i teraz należałoby sprawdzić jej cudowną moc. Mam nadzieję, że wkrótce trafi we właściwe ręce i cała jej ukryta moc się uaktywni. To mój pierwszy i z całą pewnością nie ostatni wzór Magdaleny. W kolejce czeka już Aurora i Elisha. Wzór na Hrabinę i inne wzory Magdy są dostępne na jej fan page na FB - Manufaktura Fajnych Rzeczy oraz na Ravelry

Technikalia
Kokonek Soft Lady i Red 100% akryl o chwycie kaszmiru
1300 metrów, 3 nitki, szydełko 3.5
Wymiary: 180/78 cm
Kolory: czerń, bordo, czerwień, intensywna czerwień







Wszystkie włóczki wykorzystane w projektach  do nabycia na www.kokonki.pl











2 komentarze: